Monday, March 21, 2011

Sista människan på jorden

DEL 5
Solen sken och jag var mitt ute på någon åker. Vampyrer jagade mig ennu.
-Lvl E, tänkte jag samtidigt som jag sprang. Varför E? Undrar hur de blir riktiga vampyrer.
Jag var så i tankarna att jag märkte först efter en stund vampyrerna som stod framför mig. Jag stannade snabbt och kollade runt.
-Omringad, tänkte jag och kollade om det skulle finnas en väg ut. Hur kan jag komma bort?
Jag tog ett starkare grep om svärdet Miu hade gett åt mig.
-Yuuki, sa en röst inne i mitt huvud. Koncentrera dig.
-Vem där, tänkte jag.
-Blunda bara och gå mot vampyrerna och när jag säjer lyft svärdet, sa rösten.
Jag stängde mina ögon och gick sakta mot vampyrerna. Svärdet var i min högra hand.
-Öppna ögonen och lyft svärdet, sa rösten.
När jag öppnade ögonen lyfte jag svärdet upp och riktade det framåt mot en vampyrs hand som just skulle ta tag i mig.
-Det är verkligen hon, sa en av vampyrerna.
-Hejsan Yuuki, sa Miu som hade kommit bakom mig.
-Va när kom du hit? skrek jag till och hoppade 5 meter upp i luften.
-Nah ganska just, sa Miu. Men anntar att vi borde fara bort härifrån.
-Aj du tror det, sa jag. Men hur.
-Kom igen, sa Miu. Rösten i ditt huvud det var Hiro. Bara jag och Inu vet -att Hiro kan tala med andra på det där sättet. Därför far vi tre alla tillsammans.
-Okej sluta tala om sådant, sa Hiro inne i mitt och Mius huvud.
-Hiro du kan ju hjälpa lite du med, sa jag.
-Gör det, sa Hiro och hoppade ner från ett träd i närheten.
Alla vampyrerna svängde sitt huvud mot Hiro och Miu böjde sig ner. Jag förstod vad jag skulle göra och hoppade på Mius ryg. Miu retade på rygen och sprang snabbt igenom vampyrerna.
-springer snabbare en vad de ser ibalnd, sa Miu när de kom igenom.
Hiro hade nu kommit fram till Miu och mig.
-Vart ska vi nu? frågade jag när vi sprang bort från vampyrerna.
-Vi måste hitta Inu ennu, sa Hiro. Han är vid stora vatten fallet redan.
-Bara en fråga hur blir Lvl E vapyrer riktiga vampyrer? frågade jag och kollade ner på Hiro.
-Om de driker en människas blod, sa Hiro. En orsak varför så många Lvl E vampyrer jagar dig. De kan också riktiga vampyrer om de lyckas göra sin ledare nöjd med dem. Han kan sedan göra dem till riktiga vampyrer. Är inte så inne i sådant. Vi blev alla riktiga med att dricka lite människo blod.

Jag lutade huvudet bakåt och kollade på molnen som svävade förbi.
-Kan ni radera ens minne? frågade jag och svängde tillbaka mitt huvud.
-Lite, sa Hiro. Hur så?
 -Kommer inte ihåg något om min familj, sa jag. Kommer bara ihåg liksom att de fanns där och sedan försvann de.
-Kan hända att de blev offer för Lvl E vampyrer och deras ledare ville inte att du skulle komma ihåg dem så han raderade ditt minne, sa Hiro.
-Är det där vatten fallet? frågade jag och pekade på ett vatten fall.
-INU! ropade Hiro.
-Kom inte! ropade Inu tillbaka.
Hiro stannade.
-varför inte? frågade Miu och stannade.
-Vampyrer, sa Hiro tyst.

1 comment: