Sunday, March 20, 2011

Sista människan på jorden

DEL 2 (för att läsa del 1 gå in här )

Jag vaknade sakta. Jag var inlåst i någon sorts bur. Människor, eller som det nu var vampyrer, stod runt buren och kollade på mig. Jag försökte komma bort men mina händer och ben var fast bundna.
-är det faktiskt hon? frågade någon.
-Det är hon, sa Ledarn
Det var samma röst som hade hindrat vampyrerna från att döda mig. Mitt hjärta slog snabbare.  Jag ville bort. Jag ville inte vara den jag var. Alla jag hade brytt mig om hade varit vampyrer alltså. De hade villat döda mig. De ville dricka mitt blod. Bara för att jag var en människa.
-Ta ut henne, sa ledarn
Vampyrerna öppnade buren och drog ut mig.
-Släpp mig! ropade jag.
Mannen gick mot mig. Han flyttade mitt långa blonda hår åt sidan så man såg min nacke.
Jag försökte komma lås.
-om jag inte visste bättre skulle jag dricka ditt blod nu, sa han.
-Om du visste bättre skulle du låta mig gå! ropade jag och lyckades komma bort från vampyrernas grep.
-Den som fångar henne får död henne sedan när hon ska dö, sa ledarn
Jag backade. Jag vill inte dö. Jag vill leva. Jag svängde om mig och sprang iväg. Genom dörrar och korridoren sprang jag. Vampyrerna var hela tiden efter mig. Jag kollade upp mot en dörr. UTGÅNG! stod det. Jag öppnade dörren och stannade när jag kom ut. Flera vampyrer.
-sa ju att de hade fått henne, sa en av dem.
-Ni kommer inte få döda mig! ropade jag och sprang iväg.
En av vampyrerna sprang fram till mig och tog fast mig.
-låt mig gå! ropade jag och försökte komma bort.
-Yuuki, sa vampyren. kom med oss på det lätta sättet eller det svåra.
-Jag kommer aldrig med er! ropade jag
- Antar det svåra sättet då, sa vampyren och satte sin hand på min panna.
- nej, sa jag samtidigt som jag somnade

No comments:

Post a Comment